Historie

Litt om turneringens historie
 
De som startet opp i 1991 drev cupen i to år og forsøkte deretter å gjøre det slik at den aktuelle foreldregruppa skulle drive det videre - altså de foresatte til lillegutt- og lillejentene. Det gikk da videre som P5 Cup til og med 1997. Da var det problemer med å få noen til å stå for arrangementet. Kittil Asmyhr tok på ny ansvar og fikk Horwath som stor sponsor. Dermed var P5 Cup historie og Horwath Cup dannet. I 1998 ble den nye turneringen arrangert for første gang. I 1999 og 2000 het turneringen Romerikes Blad Cup.
 
Fra 2002 og frem til i dag har Eidsvold Turn Cup blitt betydelig profesjonalisert, og antall deltakende lag har vokst fra 60 til oppimot 260 lag. Siden cupen gjennomføres på et av Oslo-regionens beste gressbaneanlegg, har antallet tilsreisende lag økt betraktelig. Flere av Tippeligaklubbene stiller hvert år med sine yngres lag i Eidsvold Turn Cup.
 
Cupens hovedsponsorer med bl.a. Coca Cola som sentral samarbeidspartner har bidratt til at alle deltakere får fine bruksvennlige premier. Eidsvold Turn Cup arrangerer også som en av få cuparrangører, egen 9er-klasse for 13 åringer, hvor det kåres cupmestre i både jente- og gutteklassen. Eidsvold Turn Cup og har som mål å bli den største cupen på Østlandet etter Norway Cup.
 
Et så stort kulturarrangement som Eidsvold Turn Cup har blitt er avhengig av et godt samarbeid med såvel kommunen som gode samarbeidspartnere. De siste årene har det vært arrangert en egen sponsorlunsj i forbindelse med turneringen. Under disse lunsjsamlingene har kjente foredragsholdere bidratt med faglig påfyll til Eidsvold Turns gode samarbeids- og alliansepartnere.