Se undersiden "Dommerliste" for å finne dommere i egen klubb og andre dommere som bor i nærheten.
For at disse dommerne nå skal kunne utvikle seg og avansere på sin ” dommerkarriere ” er det vesentlig at vi som voksne bidrar med litt. Her er noen punktert som kan være til info:
1. Benytt ikke samme klubbdommer i gjentatte kamper. Dette er ikke heldig for verken dommerens utvikling, eller spillerne. Her MÅ lagledere bestrebe seg på å engasjere forskjellige dommere hele tiden.
2. Fra G/ J -7 – 10, vennligst benytt de yngste dommerne , disse er 13 år og trenger erfaring.
3. Vær positive, og sørg for å oppmuntre dommerne våre. Om det skulle oppstå situasjoner som ikke er heldige for verken dommerne, eller barneidrett for øvrig må Dere være Deres ansvar bevisst. ” ta tak ” i eventuelle egen, eller motstandernes foreldre og gi beskjed om det er nødvendig. Om slike situasjoner har oppstått skal jeg informeres for å kunne kontakte dommeren i etterkant.
4. Alle lagledere må fylle ut skjemaet ” Tilbakemelding av klubbdommer” kampen er ikke avviklet før dette skjemaet er fylt ut og lagt i postkassen på Myhrer, eller sendt på mail til dommeransvarlig. Dette er en vesentlig del av klubbens info for å kunne veilede og utvikle dommerne videre. ( se link til skjema over) Dommerne skal i utgangspunktet selv levere et grønt KD-kort for å bli vurdert, men har de ikke dette med seg ønsker vi at dere bruker vurderingsskjemaet.
5. Alle dommerne skal ha kontant betaling etter kampslutt.
Kamphonoraret er kr 150,- for 5-er og kr 200,- for 7-er inkl. reise.
For G/J13 er honoraret kr 350,- (husk at klubben er med i ordningen med overføring via kontonummer)
Regning for klubbdommere finner du her.
6. Ha alltid noen ekstra tilbakemeldingsskjemaer og dommerregninger i lagledervesken.
7. Dersom det er ting rundt en eller flere dommere dere mener dommerkontakten burde ha interesse av å vite, må dere kontakte han om dette.